07 Şubat 2012

BU MEKTUP GELECEK'de GELECEK.. 2023'e



Şanzelize ( Avenue des Champs-Élysées) ve  Paris'te iki güzel, Paris'ten daha güzel..



Mektup yazdım yolladım: gelecek günlerime, güzel günlerime, özel günlerime. Mektup yazdım yolladım: iki güzelime, iki özelime, iki sevdiğime, canlarıma, ciğerlerime...



Onları çok seviyorum. İki güzelimi, iki özelimi. Sevgimi göstermek istiyorum ama sevgi nasıl gösterilir, bazen bilemiyorum. Hangi kelimeyi kullanırsam onları çok sevdiğimi anlarlar veya hangi davranış şeklim onlar için canımdan vazgeçeceğimi ifade eder. Bilmiyorum. Bildiğim tek şey, onları; her şeyden, her şeyden, ama her şeyden çok sevdiğimdir.
Onların gözünde bende özel olmak isterim. Onlar için özel bir şeyler yapmak. Onlara hayatı anlatmak, kötülüklerden uzak tutmak.
Birçok anne gibi sizi seviyorum dedim. Hasta olduklarında başlarında bekledim. Güzel giydirebildiğim de, kaliteli yedirebildiğim de mutlu oldum. 
Bir gün Eyfell'in tepesinde, bir gün Fatih Sultan Mehmet Köprüsünün üstünde. Kah Londra'da, kah Luksemburg'da. Kah Bodrum'da, kah Ayvalığın serin sularında dolaştırdım onları. Düşleri yerine kendileri gezsinler, görsünler istedim.
Hatıra defterleri aldım. Onlarla ilgili hatıralarımı yazmaya çalıştım, bazende  benimle ilgili hatıralarını yazdıklarını farz ettim, sevindim. Çok sevindim. Bir zaman sonra ben yazmayı ihmal ettim, onların da ihmal ettiklerini gözlemledim. Öğütler verdim, tutulmayan öğütlere kızdım, kırıldım. Öğütlerimi dikkate aldıklarında da endişelerimden sıyrıldım..
Ne yaparsam yapayım çok özel değildi. Söz unutulur yazı kalırdı evet ama, hatıra defterleri de bir kez okunduktan sonra raflardaki eski kitapların arasında tozlanmaya terk edilebilirdi.
Genede en kalıcı çare yazmaktı. Lakin ne yapabilirdim?.
Bende mektup yazdım onlara.
Yazmak duygularımı ölümsüz yapacaktı.
O mektubu okurlarken, her şeyden daha yakın olacaktım onlara. Parmaklarının arasında, gözlerinin önünde ve her zaman kalplerinin bir köşesinde.
Yazmak, duygularımı ölümsüz yapacaktı, iki güzelim için, iki çiçeğim, iki böceğim için.. 
Her şeyden daha yakın, her şeyden daha özel, her şeyden daha anlamlı...
Yazmak ölümsüz yapar, yazılanı anlamak da, yazanı anmak da, sonsuza kadar anılmasını sağlamak da.
Mektup yazdım yolladım: iki güzelime, iki özelime, iki sevdiğime, canımı bile seve seve verebileceğime..
Can Dündar'ın dediği gibi: 
Mektup cebimde. Cebim, yüreğime yakın. Yüreğim sizde. Siz yüreğime yakın. Öyleyse mektup sizde...

Benim mektup Postada.
Posta gelecek de gelecek.
Gelecek, 2023'e kadar bekleyecek.
Öyleyse mektup, 2023'de güzellerimin eline geçecek.

19 yorum:

  1. çok güzel çok çok güzel kaleme almışsınız yavrularımıza duydugumuz sevgiyi,aşkı, evlat başka işte, o mektubu yüreklerinde saklar, ömürlerince okurlar umarım.

    YanıtlaSil
  2. Teşekkür ederim. Bende öyle olmasını umarım...

    YanıtlaSil
  3. yazmak ölümsüzlük... güzel paylaşım, emeğine sağlık.

    YanıtlaSil
  4. Sağol FRAGİLE. Beğendiğine sevindim...

    YanıtlaSil
  5. Çok duygulandım... Güzel günler görmenizi dilerim...

    YanıtlaSil
  6. ÇOk teşekkür ederim ahu. tüm anneler, tüm babalar ve tüm evlatlar güzel mutlu yaşasın. Bu günde yarında.geçmişde, gelecekde.Sevgiler..

    YanıtlaSil
  7. Mektuplar kanittir, tapudur, muhurdur. Ne kadar da cabuk unutulmus olsada, azda olsa guzel ellerde can bulacaktir...

    YanıtlaSil
  8. şahane bir fikir, bizde kaçırmasaydık keşke o kampanyayı da bizde yazsaydık diye iç geçirdim..

    YanıtlaSil
  9. Merhabalar,

    Aslında geleceğe mektup yazmak çok zor bir iştir ve siz bu zor olanı başarmış ve uğrunda seve seve canınızı bile vereceğiniz iki sevgiliye mektupları yazmışınız.

    Ve bu mektupların 2023 yılında gönderilmek üzere de talimatlandırmışınız. Ne güzel yapmışınız.

    Bu güzel paylaşımdan çok etkilendim. Benim de bir değirmenim var ve sürekli bu değirmenden mektuplar yazıyorum ama şimdilik hep günlük postaya veriyorum. Bu işi şu anda kullandığınız blog sayfanız içersinde bile proğramlayabilirsiniz. Mektubunuzu yazarsınız ve 2023 yılında herhangi bir ayda, günde ve saatte yayınlanmak üzere arşive alabilirsiniz. Madem böyle geleceğe mektup yazmayı ve göndermeyi seviyorsunuz, aynı şeyi neden blog sayfanızda yapmıyorsunuz!..

    Selam ve dualarımla en Güzel'e emanet olun.

    YanıtlaSil
  10. Sevgili Bir Anne'ye: Mektupları da birçok diğer güzel eski alışkanlıklarımızı, örf-adetlerimizi unuttuğumuz yada ihmal ettiğimiz gibi ihmal ediyoruz. Ne kötü. Postacıyı beklemek kadar güzel bir alışkanlık varmıydı değilmi..Beğendiğinize ve mektuplarımın can bulacağınıza inandığınız için teşekkürler.Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  11. Sevgili LUCK: keşke keşke kaçırmasaydın. Ama kaçtı işte. Bak RECEP ALTUN bey çok güzel bir yol önermiş onu dene istersen.Sevgiler..

    YanıtlaSil
  12. Çok değerli Recep Bey: Önerinize bayıldım. Yapacağım mutlaka. Ama ben mektubumu 8 sene önce postaya verdim. PTT nin bir kampanyası vardı 2023'e mektuplar diye benim güzellerime yazıp postaladığım mektuplar 2023 yılında teslim edilecek. Sizin önerinizden biraz farklı. Düşünsenize ben postaya verdiğimde yıl 2001 di. Taaaa 2023 yılında kızlarımı bulacak postacılar dünyanın neresinde olurlarsa olsunlar alacaklar o mektupları.
    Denizcinin şişenin içine mektup yazıp koyması ve denize atması gibi. İnşallah kızlarımda yıllar öncesinin mektuplarından hoşlanırlar. Onlara süpriz olacak. Çünkü söylemedim. Burda yazılanı da kurgu sandılar. Sizi okuyorum. Okumayada devam edeceğim. Sevgiler. Selam ve dua ile...

    YanıtlaSil
  13. Ne güzel bir düşünce hayran kaldım değerli Vuslat o minicik yürekler büyüyüp o mektubu aldığında neler hissedecekler ve sizi nasılda yüreten hissedecekler çok duygulandım.

    YanıtlaSil
  14. Teşekkür ederim esinti.Güzel duygular estirecek eminim o mektupları aldıklarında..Sevgiler.

    YanıtlaSil
  15. Thanl you for your words, my friend.
    And my best wishes from Madrid.

    YanıtlaSil
  16. bu ne guzel bir ifade , ne guzel bir fikir, ve en onemlisi, ne guzel duygular ! hangisini oveyim bilemiyorum Vuslatcim, zaten mektuplarin kalici sevgi kelimeleri diye blogumdada dile getirmistim , ama senin gelicege cocuklarin için mektup gondermen, cok muhtesem ve heyecan verici bir fikir dilerim 2023 yilinda bu heyecanli ve duygulu anlarinizi bizimle yine paylasirsiniz.sevgiler :)
    Paris'ten Eda;)

    YanıtlaSil
  17. Edacım, keşke 2008 yılında blogum olsaydı, tanışsaydık ve ben pariste bir dost yüz görseydim. Kızlarımla birlite parisde, sacra coeur da eyfell de çok gezdik eğlendik. Ah keşke. Dilerim 2023 ü de birlikte yazışarak birbirimizi okuyarak geçiririz. Tabi ben o zamana kadar hala yazabilirsem. Yaşlılıktan önümü görebilirsem... Kendine iyi bak genç ve güzel ruhlu insan...sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  18. Vuslatcim,sizin ruhunuzda, genc ve guzel olmasa, benim ruhumun guzelligini nerden farkediceksiniz ki ? malesef 2008 de benimde blogum yoktu ,blog dunyasini, henus yeni kesfettim.Niye olmasin ? bakalim bu onbir yil icinde daha neler yasanicak, bizi neler beklicek ?...nice yillara !;)

    YanıtlaSil
  19. Ne güzel ne şahane bir fikirdir bu..
    Bende yazmayı çok seviyorum.. Dilerim rabbim 2023'ü görmemizi nasip eder.

    YanıtlaSil

Yorumlarınız beni mutlu ediyor.. Ziyaretiniz için teşekkürlerimle. Sevgilerimle..