12 Haziran 2012

ÇATAL KARAM..






Kara dutum, çatal karam, çingenem..
Nar tanem, nur tanem, bir tanem..
Ağaç isem dalımsın, salkım saçak..


Sabahları o kocaman güzel bahçenin arka tarafındaki havuz başında yürürken, durur dinlenirim bir müddet kara dutların, çatal karaların yanında..


Biraz bana, biraz daldaki kuşa.. Biraz da havuzdaki balıklara. Lezzetli, şifalı, çatal kara.. 




Balıklar yer mi? demeyin sakın. Yemez elbet. Ya da yermi ki? bilmiyorum. Bir kıpırtı görünce ağaçların yanında, hemen havuzun başına toplaşırlar böyle. Hem bana hem de dutlara 'günaydın' demeye..








Her sabah onların yanında mola veririm, yoğun iş temposuna başlamadan önce. Bir avuç kara dut yedikten sonra, bir günaydın da benden gitsin, kırmızı-beyaz-gri balıklara. 


Günaydın faslı bitti, şimdi sıra, yaz yağmurları ile vuslatımda...






Karadutum, çatal karam, çingenem,
Daha nem olacaktın bir tanem?.. 




                              Teşekkürler Bedri Rahmi EYÜBOĞLU.
                                     Yazdığın bu güzel şiir için..


Karadut
Karadutum, çatal karam, çingenem
Nar tanem, nur tanem, bir tanem
Agaç isem dalımsın salkım saçak
Petek isem balımsın a gülüm
Günahımsın, vebalimsin.

Dili mercan, 
dizi mercan, dişi mercan
Yoluna bir can koyduğum
Gökte ararken yerde bulduğum
Karadutum, çatal karam, çingenem
Daha nem olacaktın bir tanem
Gülen ayvam, ağlayan narımsın
Kadınım, kısrağım, karımsın.

Sigara paketlerine resmini çizdiğim
Körpe fidanlara adını yazdığım
Karam, karam
Kaşı karam, gözü karam, bahtı karam
Sıla kokar, arzu tüter
Ilgıt ılgıt buram buram.
Ben beyzade, kişizade,
Her türlü dertten topyekün azade
Hani şu ekmeği elden suyu gölden.
Durup dururken yorulan
Kibrit çöpü gibi kırılan
Yalnız 
sanat çıkmazlarında başını kaşıyan
Artık otlar göstermelik atlar gibi bedava yaşayan
Sen benim mihnet icinde yanmış kavrulmuşum

N'etmiş, n'eylemiş, n'olmuşum
Cömert ırmaklar gibi gürül gürül
Bahtın karışmış bahtıma çok şükür.
Yunmuş, yıkanmış adam olmuşum.

Karam, karam
Kaşı karam, gözü karam, bahtı karam
Sensiz bana canım dünya haram olsun.

Bedri Rahmi Eyüboğlu

25 yorum:

  1. Bu şiiri çok severim , okurken veya dinlerken içim titrer .
    Senin anlatımın da ayrı bir güzellik katmış canım , mutlu akşamlar , sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. SEVGİLİ ZEYNEP'CİM BEN ANLATAMADIM BİLE. ÖYLE GÜZELLER Kİ. VE ÖYLE LEZZETLİ ŞİFALI. TEŞEKKÜR EDERİM TATLIM BENİM. SEVGİLERİMLE..

      Sil
  2. Paylaşım ve görseller gerçekten dinlendirici oldu. Teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. BENDE TEŞEKKÜR EDERİM HÜSEYİN BEY.HER SABAH UĞRADIĞIM DUTLARI BÖYLE KISACIK ANAYIM İSTESİM. SAYGILAR..

      Sil
  3. Sana da teşekkürler Vuslat'ım bu güzel yazın ve resimlerin için. Öpüyorum seni.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tEŞEKKÜR EDERİM AHUCUM. BEĞENDİĞİNE SEVİNDİM.sEVGİLERİMLE..

      Sil
  4. tamda dut mevsimi :)
    İlk defa duydum bu şiiri..
    Sevdim bu şiiri :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. SEVGİLİ DÖNENCE UZUN DUYGULU VE AŞKI TUTKUYU ÇOK GÜZEL ANLATAN BU ŞİİRDEN KISACIK BİR BÖLÜMÜ BEĞENDİĞİN İÇİN TEŞEKKÜRLER. BU ARADA KARNE NE OLDU. KARNENİ GÖSTERMEDİN EL ÖPÜP HARÇLIK İSTEMEDİN:))

      Sil
    2. :) karnede kırık yok şimdilik :) Şiirin tamamı içinde teşekkürler :)

      Sil
  5. İkinci kez geldim ama ne zamandır söyleyeceğim unutuyorum. Yaz yağmurlarını çok severim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bENDE :)) YAZ YAĞMURLARIYLA ISLANMAK, HAYATIN DEĞERİNİ ANLAMAK..SENİ SEVİYORUM AHUCUM..

      Sil
  6. Bu şiiri çok severim hele Semih Sergen'in o ihtişamlı sesinden dinlemek çok güzel.

    Fotoğraflar ve senin anlatımınla harika bir yazı olmuş Vuslatım, çok teşekkürler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. CANIM ASLIM TEŞEKKÜR EDERİM, O HAVUZUN BAŞINDA, KIVRILA KIVRILA YÜZEN BALIKLARI SEYREDERKEN, DUTLARIN SULU LEZZETİ İLE DAMAĞIMI ŞENLENDİRİRKEN HEP BU ŞİİR GELİR AKLIMA..sEVMENE SEVİNDİM:)KOCAMAN ÖPTÜM SENİ..

      Sil
  7. Herkesin bildiği ama benim ilkkez okudugum bir şiir bu sanırım, sayende öğrenmiş oldum bende, teşekkür ederim :*

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. CANIM BENİM OKUMANA BEĞENMENE SEVİNDİM. SEVGİLER..

      Sil
  8. Kara dutu çok severim.
    Annemlerin bahçesinde var geçenlerde yemiştim avuç avuç..
    Çok güzel ve samimi bir şiir olmuş yazanın yüreğine, paylaşanın emeğine sağlık Vuslatım..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. cANIM NUR SALKIMIM AFİYET ŞİFA OLSUN. SEVGİLERİMLE..

      Sil
  9. ne severim bilsen...
    bu şiiri,
    dutu(ki neredeyse canıma maloluyordu)...
    itiraf edeyim süs balıklarını daha az seviyorum:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. CANIM CEP AYNAM SEN NEYİ SEVERSEN SEV BEN SENİ ÇOK SEVİYORUM..SEVGİLERİMLE..

      Sil
  10. şiir gerçekten muhteşemdi...
    bayıldım...
    paylaşım için teşekkürler canım...
    kocaman sevgiler...

    YanıtlaSil
  11. bendende sana kocaman sevgiler gurme şirinem..

    YanıtlaSil
  12. bende cok severim bu siiri.ezberlemeye niyetlenmisyim tabii beceremedim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Laf aramızda nakarat dışında bende ezberleyemedim canım:))

      Sil
  13. bedri rahmi semih sergen. hömmmmm eskilerden gidiyosun yaneeee.
    :)

    dut ve balıklar. ne güzelmiş işyerin.
    :)
    okurken bakarken bile ferahladım.
    hep o bahçeye git sen ne güzeeeel.
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hep o bahçedeyim zaten..Sen ben, herkes o bahçede. Çünkü o bahçe herkesin bahçesi..

      Sil

Yorumlarınız beni mutlu ediyor.. Ziyaretiniz için teşekkürlerimle. Sevgilerimle..