29 Nisan 2013

SEBZE YEMİŞ ŞİŞMAN BUT:)



DAHA ÖNCE BÜTÜN TAVUĞU DOLDURMUŞTUM HATIRLIYORSANIZ. ŞİMDİ SIRA SADECE BUTLAR'da..



Malzemeler: 


4 tavuk but, 1 demet ıspanağın sadece yaprağı,1 domates,1 kabak,1 patates, 1 kırmızı biber, 1 yeşil biber, 4 mantar, 4 diş sarımsak, 2 baş kuru soğan, tuz, karabiber, arzuya göre pul biber, 1 tatlı kaşığı mayonez, 1 yemek kaşığı zeytinyağ..Yorgan iğnesi ve ipliği.


Yapılışı:


-Mayonez, zeytinyağı, yorgan iğnesi ve ipliği hariç her şeyi incecik doğrayın. Baharatlayın:)

-Tavuk eti ve derisi arasını parmağınız ile genişletin.

-Tüm malzemeyi 4'e bölün. Her tavuk butunun içine güzelce doldurun. Deriyi yırtmamaya özen gösterin.

-Deri ile eti birbirine dikin (sürfile yapsanız yeter. Makine dikişi olmasına gerek yok:)))

-Şimdi sıra üstünde. Fırın tepsisine dizdiğimiz dikilmiş butların üstüne zeytinyağ ile inceltilmiş mayonezi sürüp, 190' önceden ısıtılmış fırında (2.rafta) 70-80 dakika pişirip servis yapalım..

-Yorgan ipini yememek serbest.
-Fazla gelen sebzeleriniz olursa fırın poşeti veya yağlı kağıda sarıp pişirmek serbest.
-Bu tarifi kim icat etmiş diye Google'da araştırma yapmak serbest.
-Bunun VuslaT'ın uydurmuş olduğunu keşfetmek serbest.
-İzinsiz tarif alıp aynısından pişirip afiyetle, çoluğa çocuğa yedirmek, değişik renklerinden pardon sebzelerden doldurmak sureti ile ömür boyu imal etmek serbest..(yalnız ne yalan söyleyeyim, birbirine en yakışan sebzeler bunlar. Ben çok değişik sebzeler ile denedim. En güzel bu hali)
-Her yapıp yediğinizde 'Kulaklarımı Çınlatmak', ünümü Kanada'dan Fransa'nın  Paris'ine kadar yaymak serbesttttttttt :) Tabii yorgan iğneleri ve iplikleri varsa yapabilirler. Onlarsız asla olmaz..   




Ben deriyi zedelemeden diktim, tadından çatlamış:))





57 yorum:

  1. emek isteyen bir iş ama çok güzel görünüyor.Ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sebzeleri yıka doğra deriyi yırtmadan doldur at fırına.. Göründüğü kadar zahmetli değil tatlım. Bence mutlaka dene.. Çok sevgilerimle..

      Sil
  2. tarifi çok sevdim...
    ellerine sağlık ablam...

    YanıtlaSil
  3. Vuslattttt:)) Harika olmuş.:) Türkiye, İstanbul, Anadolu yakası, göztepe'den kulaklarını çınlatabilir miyim?:)))) Ellerine sağlık ve afiyet olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Her her her yerden çınlatabilirsin canım arkadaşım...Senin lezzetlerinin yanında bunun adı bile anılmaz ama, sen yinede çınlatttt. Çok öptüm..

      Sil
  4. Yutkuna yutkuna yorum ayzıyorum bilesin..Nefissssssssssss.
    Ellerine sağlık canım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Melihacığımmmm beğenmene çok sevindim. Canım benimmm. Çok teşekkür ederimm..Sevgilerimle sarıldım sana..

      Sil
  5. Bir de zayıflamak için sebze yiyin derler laf işte :)) Bak seni butlar sebzeden nasıl şişmanlamışlar. Ama harika olmuşlar yaa, ağzım sulandı resmen burada. Ellerine sağlık canım..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bencede çok harika oldular Hülyacım. Güzelliği benim yapmamdan değil sebzelerin güzel tatından.:)) teşekkür ederim yorumuna. Sevgilerimle..

      Sil
  6. mmmmmmmmmmmmmm nefis görünüyor ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  7. amanınnnn çok güzel görünüyor ablaaa, ellerine sağlık :*

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bak evlenince söz ver yapıp sabriye yedireceksinnnnn.:)) çok öptüm ablacığım..

      Sil
  8. Ustalara tas cikartiriz böyl.mmm nefis Eline saglik cok severim.Ablacim bana yorum Birakinca neden öyle oluyor bazen bilmiyorum arkaya bilgim yok gogul amca ne yaparsin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayşe'cim canım benim sizler bizleri çoktannnnnnn geçtiniz lezzetler yaratmada. Biz amatör kaldık kuzum.. Yazılarında sıkıntı yok. Ben reçeli Melihada görmüşüm canım..Sonra sende görünce karıştırdım. Özürrr. Sevgilerimle.

      Sil
  9. Hahahh Vuslattt..sabahin erken saatinde yuzumu gulduren Vuslat..ellerine saglik diyorum..Tarif cok iyi..oldukca ugrasmalik birde dikis nakis var ustelik uygulanan:)) Kulaklarin her daim cinliyor her yogurt ve peynirde meshur coban cokeleginde ..ama ben bu tarifini yapamamki:( ben kemik elleyemem, oyle deriyi etle birlestirip dikemem..icini dolduramam ve kemikli hicbirsey yiyemem..sen bana yapinca kemiklerini ayirip tabagima koy ben oyle yerim:)) ok ? sarildim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ohhhhh ben ayıtlayım sen ye ohh...şaka şaka hatta sen yorulma diye senin i,çin ayıtlar senin yerine yerim bile... Yeterki sen üzme tatlı canını:)))
      Emelcim çoook öptüm seni. Kendine iyi bak..

      Sil
  10. Yapılacaklar listesine alındı Vuslatcım. Yağlı kağıdı ızgarada kullanmayın diyor pakette, bir mahsuru yok mu ? Bi de , ben tavukları tepsiye koyup fırına atınca, evin içi dumanaltı oluyor,yangın var diye gelebilirler, göz gözü görmüyor dumandan , böyle yapınca dumanaltı olmaz mı ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Füsuncum fırın tepsisine koymakta sakınca yok ben fırını alt üst ayarda çalıştırıyorum. benim fırından hiç duman çıkmıyor, senin kinden neden çıkıyor anlamadım ki?. Ama bence kapıyı pencereyi aç kesin yap. İnanılmaz lezzetli oluyor haberin olsun..Sevgilerimle..

      Sil
  11. Bu baya zahmetli bir iş. Hem yemek yapmayı bileceksin, hem dikişten anlayacaksın, hem elin titremeyecek yani genç olacaksın ki deriyi parçalamadan içini dolduracaksın. Hem de sanki biraz tıp bilgisi de gerekli. :)) Cidden harikasınız. Ben mümkün değil beceremem. Elinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlhan bey böyle uzun uzun anlatılışından gözünüz korkmasın aslında hiç zahmetli değil, yıka doğra yavaş yavaş doldur, iki üç yerinden teğelle sebzeler dökülmesin diye sonra at fırına.. Dikmek zor gelirse boydan boya kürdanı dik dik kanepelere yapıldığı gibi batırın hiç sebze dışarı çıkmaz.. Afiyet olsun.

      Siz ne yemekler yapmışsınız bunumu yapamayacaksınız?:))

      Sil
  12. mmmh! ohhh! tavugu kokusu beni buralara kadar getirdi vuslat ablacim! offf çok lezzetli gorunuyor yaaa! ellerine sagliiiik !
    Haaa bu arada ablacim, "dusunceler mevsimi 2"ye uye olabilirsin ancak o sekilde çozebildim sorunumu! ne yapayim blogumu baska bir adrese aktarmak zorunda kaldim ama malesef uyelerim yok henus onceki uyeler nasil tranfer edilir onu çozemedim...ya haberi olan herkes gelip tekrar uye olucak yada boyle devam etmek zorunda kalicam herhalde,. belki bir ara vaktim olursa ipecik bocecik blogumdada ilanimi veririm insallah! sevgiler :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eda'cım canım benim sorunu çözdün ya gerisi hiiiiç önemli değil.. Tavuğun reklam görevini sana ve EEmele verdim, meşhur olursa ilk imzalar sizin..Canımmmm çoook öptüm.. HHaydi ipecik böcecikten manzara tabloları bekliyorummmmmm...Sarıldım sıkıca sana.

      Sil
  13. ekran karşısında çatlamakta serbest olsa gerek ablacım :) bakınız pasta köşesine :))
    ellerine sağlık vitamin deposu olmuş denenecek başka sebze kalmamış ki maşallah herşey var müthişşşşş :)ellerin dert görmesin ablacım :) ünün tüm dünyaya yayılsın inşallah güzel kalplim benim ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Pasta köşem ,güzel gözlüm beğendin ya o yeter bana. Bu arada sık gelemiyorsun bir durummu var hani bebe belik falan gibi? Çokkk öptüm seni..

      Sil
  14. çengell iğneyle tuttursak :D:D:D:D
    en kısa zamanda deneyeceğim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İiyiii fikir yaaa. niye kırk saat iğneye iplik geçirmeye çalıştım ki?... Tu bana..Çayım, simitim tatlımmm özlemiştim senii. Teşekkürler yorumuna.. Sevgilerimle..

      Sil
  15. yookk hayatta olmaz ben makine dikişi yapmazsam rahat edemem,sökülür falan:) eline sağlık canım butun dolmasının olduğunu da sayende öğrenmiş olduk :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayyy reyhancım ben teğelden başkasını beceremedim hadi birde makina dikişlisini yiyelim. Denişiklik olsunnn..
      ŞaKA bir yana beğenmene sevindim..Sevgilerimle..

      Sil

  16. Yaratıcı yanına hayran kaldım Vuslatçım:-))))
    Bravo sana! Deriyi ayırın dediğinde ben atmak için sandım:-(
    Çok değişik ve güzel olmuş .Üstelik sunumu da çok güzel!
    Ellerin ve aklın dert görmesin!

    Sevgiler canım:-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Destiny'm benim bir şey attığım pek görülmemiş..Beğenmene çok sevindimm. Sevgilerimle..

      Sil
  17. "Mayonez, zeytinyağı, yorgan iğnesi ve ipliği hariç her şeyi incecik doğrayın. Baharatlayın:)"
    Alemsin Vuslatım bunu okudum koca bir tebessümle gerisi geldi:)))))
    şimdi derdime pamak basmış biri olarak bu tarifi uygulama için can attığımı bilesin:)
    Geçenlerde bir fırın aldım daaa hala çözmeye çalışıyorum:) yeni fırında ilk tavuk denememi senin tarfinle yapmaya talibim sevgili vuslat:)
    bu arada yeni fırın almak isteyen arkadaşlara küçük bir tavsiye sakın satıcıya inanıp fonksiyonel fırınlara kanmasınlar :) ben yandım siz yanmayın:))) annelerimizin biri ısı ayarı biri zaman ayarı iki düğmeli fırınlarının yanında bu bulmaca gibi pişirme programlarıyla uğraşmak fena hemde çok fena :) elbette bir gün öğreneceğim inatla ve umutla denmeye devam diyorum bakalım senin tavuk butları nasıl pişecek


    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinnnn yap esintim. İnan tadını alınca bir daha vazgeçemeyeceğin bir yemek olacak.. Hele akşamdan yap hazırla pişirme ertesi gün misafirin gelecekse o zaman pişir inanılmaz makbule geçen bir yemek oluyor.. Sevgilerimle..

      Sil
  18. Merhabalar,

    Ne tarifinize ne de kullandığınız malzemeler baktım. Beni asıl ilgilendiren doğrudan fotoğraf karesinde yerini almış ve nal gibi kızarmış butlara baktım. Elinize, emeğinize ve gönlünüze sağlıklar dilerim. Çok lezzetli, ve enfes olduklarını anlamak için fotoğraf karesine bir kere bakmak yetiyor.

    Selam ve dualarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beni çok mutlu ettiniz Recep bey. Beğenmenize çok sevindim..Sevgilerimle.

      Sil
  19. Canım çok lezzetli görünüyor ellerine sağlık sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmene çok sevindim Deryacım. Afişyet olsun hepimize verilen niğmetlerle..Sevgilerimle.

      Sil
  20. Ablacım aç kapıyı ben geliyorum :)
    İpliği keseriz kenarından yemeyiz yani :)))
    Ellerine sağlık, şahane görünüyor.
    Burdan lezzetini hisseder gibiyim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tamam tatlım şimdi sende tadilat var ya gel yapayım da afiyetle ye.. Çok öptüm..

      Sil
  21. başlık çok hoş olmuş :) görüntü de enfes. Elinize sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Üstünede Kahve Tadında bir sohbet gerek.. Çok teşekkürler tatlım..Beğenmene sevindim.

      Sil
    2. bayılırım yemek üstü kahve sohbetine, hemen gelebilirim :)

      Sil
  22. Kesinlile katılıyorum tadından çatlamıştır :) ve ben bu tarifini yapıcam ıspanak ve tavuk çok severim bu şekilde dikebilirsem yaparım. Ellerine sağlık canım benim gerçekten nefis görünüyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslıcım sen bunu kesin yaparsın çok seversin ve her yapışında beni anarsın eminim.. Sevgilerimle canım..

      Sil
  23. tavukçuyum ben. denerim bunu.
    tavuklara balık yemi yediriyolarmış.
    artık tavuklar balık kokuyormuş.
    :)
    butları milföye sarıp fırına at.
    müthiiş.
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deep bak bunu bilmiyordum. Kesin yaparım. Sevgilerimle..

      Sil
  24. Tavuk çok severim.Güzel görünüyor.Ayrıca isim de çok orjinal olmus.Sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim sevgili Büşra beğenmene sevindimmm.:)

      Sil
  25. Ellerine sağlık. Değişik denenesi bir tarif olmuş. Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Pembekekiğim teşekkür ederim.. Sevgiler..

      Sil
  26. Ellerine sağlık Vuslatımm :)) Tavuktan korkuttular iyice diye ben artık çok seğrek alıyorum ama denemeye değer bir lezzet belli :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahucum canımın içi mutlaka ama mutlaka dene emi.. Bayılırsınnn eminimm. Çoook öptüm seni..

      Sil
  27. Çok güzel gözüküyor, iş yerimde de içine bulgur doldurup yapıyorlar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öyleside güzeldir eminim.. Sevgilerimle.

      Sil
  28. Ablacım eline sağlık. Ben yanında 1 tabak pirinç pilavı ile bir de ayran alabilir miyim? :D

    YanıtlaSil

Yorumlarınız beni mutlu ediyor.. Ziyaretiniz için teşekkürlerimle. Sevgilerimle..